onsdag 31 december 2008

Året som varit - varning för långt inlägg

Årets sista dag har just börjat och jag sitter och sippar på ett glas vin och funderar på det år som har gått i en lätt stank av brända sopor då någon verkar ha tyckt att det var en bra idé att elda i soprummet snett under min lägenhet.

Funderar lite på hur jag ska summera mitt år, övervägande bra tror jag resultatet blir även om jag fortfarande är singel och har tillbringat ohällsosamt mycket tid framför datorn istället för på gymmet eller med att knyta sociala kontakter utanför WoW (World of Warcraft)

Under det gångna året har jag

För ovanlighetens skull inte varit förälskad eller överdrivet intresserad av någon, brukar alltid lyckas med att få en smärre härdsmälta någon gång per år men inte iår.. eller jo.. fast då jag inte fått några som helst vibbar därifrån så har jag undertryckt intresset av henne, mycket pga att hon fortfarande är en kollega, har tidigare dåliga erfarenheter från att förälska mig i kollegor så lite fegt kanske men känns ändå säkrast att spela safe där.
Bortsett från den flickan så har det inte varit någon, lite trist men samtidigt ganska skönt på något vis, fast jag saknar någon att mysa med, Det kan jag inte neka till.. och över 1.5 år utan någon som helst fysisk närhet börjar kännas lite långt, trist och enformigt.
Jag vill mysa! får fösöka ta tag i det under det kommande året.

För första gången firat Midsommar utan familjen. lite ovant men ganska trevligt även det då det var i goda vänners lag.

Börjat fundera på att kanske investera i Aktier

Konsumerat lite för stora mängder alkohål

Semestrat hos goda vänner i Göteborg, alltid lika trevligt.

Varit till Tallin på kryssning med hela familjen, klart trevligt om jag bortser från att jag brände mig ganska duktigt i solen, är huvudet dummt så får kroppen lida...

Enligt elaka rykten fyllt 3o, känner mig fortfarande som en yster 18 åring fast i en något svullen kropp.

Bestämt mig för att ta tag i ovan nämnda svullna kropp och skaffat ett träningskort, nu ska jag bara börja använda det också, måste dock vänta tills det nya året börjat då kortet inte gäller förrän då.

Fått besked om att jag inom en snar framtid kommer att stå mellan jobb då Apoteket AB valde att lägga ned Kundcentrum här i Uppsala.

Insett att jag är en jäkel på att ge kundcervice via telefon, man kan göra underverk genom att bara ändra tonläge lite.

Ordnat så att jag har ett nytt jobb att gå till om det kniper men är fortfarande osäker på om jag även är en bra säljare via telfon, något som helt klart måste undersökas närmare under kommande år.

Även insett att jag fortfarande funderar på vad jag vill bli när jag blir "stor" och kommit underfund med att det inte spelar så stor roll vad jag blir, huvudsaken är att jag känner mig nöjd med mig själv och kan leva på det. Om jag sedan blir ekonomiskt oberoende på kuppen så är det bara en bonus =)

Funderat flera gånger på om det kanske är dax att byta miljö helt och hållet. kanske flytta till stockholm eller Göteborg eller kanske långt ut i bushen eller rent av utomlands men fortfarande inte fattat något beslut i den frågan.

Mycket mer än ovan nämnda har farit genom huvudet under kvällen men inte riktigt funnit vägen ut genom fingertopparna här på tangentbordet, på det hela taget kan jag säga att jag är ganska nöjd med det gångna året trots att jag säkerligen skulle ha kunnat gjort mycket annorlunda och inför det nya året så har jag en del planer som jag hoppas att jag kommer att lyckas genomföra.

Till sist: Utan tvekan Det klart största som hänt mig i år är att jag har fått reda på att jag ska bli Morbror i sommar, ler bara jag tänker på det. =) Grattis Syster!

Inga kommentarer: